Alla inlägg under mars 2007

Av Juan - 25 mars 2007 18:06

Nu har äntligen detfina vädret alla önskar kommit. Det är ju helt underbart ute nu. Jag och tanten har Äntligen kommit igång i trädgården och fixar å donar så att det ska bli fint till sommaren. Jag har klippt häcken, dragit upp några buskar, vi har sått lite nytt gräs. Det är ju skitkul att greja i trädgården, och Jag får vara ute hela dagarna istället för att bara sitta inne och uggla. Det var onekligen ett bra beslut att flytta till radhus. Hela livet känns ju så mycket roligare nu. Det ända som är kvar för att göra det fulländat är ju att "Kotten" skall ploppa ur tjejes mage nu, då hon gått över i en vecka. Men den kommer den med...

Av Juan - 9 mars 2007 18:07

Nu var det två dagar sen sist jag skrev och det har inte kommit något bebis ännu.. Det är tråkigt det för set är segt att vara hemma sjuk och bara vänta på att ge sig av till BB. Men nu försöker jag bara ta det lugnt och inte tänka så mycket på vad som skall hända. Även lill- killen har blivit sjuk nu och ligger helt utslagen i soffan och kollar på Bolli.... Tycker så synd om honom,han är varmare än vad elementen är. Så kan han inte snyta sig och så på samma sätt som vi vuxna. Det är klart vi hjälper honom, men ändå det är inte lätt att vara liten och sjuk. Det har inte varit några fler värkar eller så sen i onsdags som jag vet, inget allvarligt i alla fall. Vi får väl se när den vill ge sig ut i vida världen.......

Av Juan - 7 mars 2007 20:08

Nu kanske det sker inatt. Tjejen kände att det droppade lite när hon nös förut. Hon har också kännt lite värkar som skulle kunna vara förvärkar. Det ska bli spännande och se om det blir inatt det sker. Om vi äntligen får se det lilla knytet som har legat som en boll i tjejens mage i nio månader nu. Det känns ganska lugnt ännu, det har ju inte varit några jätte tydliga värkar än. Får väl ta och vila mig lite och förhoppningsvis se fotbollen(ler) i kväll, innan det är dax om det är så.

Av Juan - 6 mars 2007 20:31

Hela denna gravidteten har gått som på löpande band tills nu en vecka innan det är dax. Jag har blivit hypernervös, det är inte alls som förra gången, då det kom som en chock. Det var den 2 januari och vi hade sutit uppe och tittat på hela sagan om ringen triologin. Från att vakna bakfull till att lägga sig i soffan och stirra på tv:n i tolv timmar. Det blev ett break vid tre, då vi kåpte pizza. Sen var det tillbax till tv:n och de resterande sex timmarna av "tortyr". Jo jag tycker de är bra men tolv timmar är länge. Grabben var beräknad till den 7 Januari, men efter gästerna lämnat oss vi fått sova några timmar väckte tjejen mig och sa att det var dax.- Nej, inte idag det är ju en vecka kvar. Svarade jag och somnade ohövligt om.Vid sex tiden var det dax igen. Då var jag lite mer med i matchen och fattade att det var nu det skulle ske. Vad ska jag göra, hur, vad händer."panik"Så denna gången går jag mer på helspänn hela tiden. Mobilen är på hela tiden och nära till hands. Det som är lite jobbigt är att jag har 8 mil till jobbet, så det hade varit lite jobbigt om jag var där när "samtalet" kommer. Jag hoppas att jag är hemma när det börjar och får vara med hela vägen som sist, det var ju en så härlig, spännande, knäsvag upplevelse. Det ska bli roligt att se vilket kön det blir. Om det blir en tjej eller kille spelar ingen roll men en tjej hade varit roligt nu då vi redan har en underbar liten kille....

Av Juan - 4 mars 2007 20:40

Det bar ju aldrig iväg till bilmässan i Göteborg. Lika bra var väl det. Alla de nya bilarna som vill att man skall lägga "sina" pengar man inte har på dem. Den ena är snyggare och fräckare än den andra, lite lyxigare och lite dyrare. Hakan hänger bara längre och längre ner vid knäna samtidigt som saliven rinner längs mungipan. Så stänger man munnen inser att man aldrig kommer att få äga just den Ferrarin eller vilken bil man just spanat in. Då lägger sig en besvikelse över ansiksuttrycket. Men på något sätt hade det varit skoj att få vara där och drömma sig bort. Att få sitta i en Jaguar och glida fram längs en klippig väg i Andorra, med sin babe bredvid och bara glassa. Bilen som slickar vägen perfekt och kan brassa förbi alla åldriga 80- talare. Det hade varit kul att få uppleva. Men nu var det ju så att jag fick jobba i helgen istället,"jättekul". Varför jobbas det på helgerna och varför så länge? Nu är helgen över i alla fall och med sig istället för en motormässa blev en förkyldning, ingen bra deal....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards